Ford Mustang Mach-E Rally: primul Mustang construit pentru asfalt, dar pregătit pentru orice tip de drum
Koln, Germania, 7 septembrie 2023 – Dezvăluit pentru prima dată fără camuflaj astăzi la IAA Mobility, München, după debutul global de la Festivalul de Viteză de la Goodwood la începutul acestui an, Mustang Mach-E Rally se alătură familiei Mustang Mach-E și duce vehiculele electrice într-o direcție diferită – este primul automobil electric de la Ford inspirat din etapele de raliuri și duce spiritul de libertate și distracție tipice Mustang pe drumuri încă nedescoperite.
"Cu doar un an în urmă, aceasta a fost doar o idee, iar ceea ce vedeți astăzi este o dovadă a pasiunii și creativității intense a echipei noastre Model e", a declarat Donna Dickson, inginer șef, Mustang Mach-E. "Am explorat întotdeauna noi domenii de performanță, iar combinația dintre o suspensie reglată precum în raliuri, un sistem de propulsie electric cu două motoare și un design agresiv face din Mustang Mach-E Rally un alt tip de vehicul de performanță care va entuziasma clienții dispuși să-și urmărească următoarea aventură."
Mustang Mach-E Rally este reprezentat de tehnologia vehiculelor electrice aplicată într-o zonă total neexplorată și astfel extinde familia de modele Mustang Mach-E. Această mașină se mândrește cu o versiune optimizată a sistemului de propulsie de la Mustang Mach-E GT, astfel încât cele două motoare pot dezvolta un cuplu de cel puțin 880 Nm și o putere de 358 kW 2, 3.
Mustang Mach-E Rally utilizează o baterie litiu-ion cu o capacitate de 91 kWh (utilizabilă).
Vehiculul a primit o suspensie unică, cu o gardă la sol mai mare cu 20 de milimetri față de Mustang Mach-E GT și este echipat cu arcuri special reglate ‑ amortizoare MagneRide 3 și discuri de frână față de 385 milimetri cu etrieri Brembo®, vopsiți în roșu. 4
În cazul în care roțile se întâlnesc cu drumurile neasfaltate, Mustang Mach-E Rally are jante albe din aliaj de înaltă rezistență, de 19 inchi, inspirate de lunga istorie a vehiculelor de raliu Ford, cu anvelope 235/55 R19 Michelin CrossClimate2 care au un talon mai înalt în comparație cu Mach-E GT și aderență mai bună în condiții mixte.
Pentru a fi protejat suplimentar de tot pietrișul pe care clienții îl vor ridica, partea inferioară primește o protecție suplimentară pentru cele două motoare, folii de protecție în anumite zone ale portierelor și pasajele roților pentru a ajuta la reducerea deteriorării vopselei și apărătoare de noroi disponibile aftermarket. Există, de asemenea, un punct de tractare încorporat în partea frontală în cazul în care aventurile devin puțin prea picante.
Pentru prima dată la un model Ford, Mustang Mach-E Rally beneficiază de un mod RallySport Drive Mode 6, care este proiectat pentru drumurile neasfaltate. Acesta adaptează sistemele electronice de control pentru a permite alunecări mai ample, un răspuns liniar al accelerației pentru un control mai bun și o amortizare mai agresivă pentru o manevrabilitate mai bună în virajele. Ca bonus, șoferii vor aprecia felul în care acest mod de conducere, combinat cu noile anvelope, permite Mustang Mach-E Rally să se comporte pe zăpadă și în alte condiții alunecoase pe șosea.
Pentru a testa Mustang Mach-E, Ford a dezvoltat un nou traseu specific curselor de raliuri la Michigan Proving Ground. Traseul a fost special conceput de veteranii curselor de raliuri pentru a simula exact ceea ce vehiculul ar putea experimenta în lumea reală. Inginerii și tehnicienii au abuzat apoi de prototipurile Mustang Mach-E Rally în teste de 800 de kilometri în care au verificat durabilitatea pentru a se asigura că se ridică la înălțimea așteptărilor.
Mustang Mach-E Rally își arată caracterul datorită unor noi elemente ale designului exterior, precum noul spoiler spate desenat într-un mod dramatic, cu inspirații de la Focus® RS, accentelor contrastante unice, unui spoiler frontal unic, plafonului vopsit în negru și luminilor de ceață inspirate de la raliuri care sunt integrate în partea frontală. Fiecare Mustang Mach-E Rally vine standard cu două dungi longitudinale la exterior, specifice curselor, care completează paleta de culori îndrăzneață. Acesta poate fi comandat în culorile Grabber Blue, Shadow Black, Eruption Green și Grabber Yellow, în timp ce Star White și noul Glacier Gray sunt disponibile opțional, la un cost suplimentar.
În interior există o combinație cu elemente de confort, funcționalitate și stil, în directă conexiune cu remarcabilele jante albe. Există accente albe lucioase pe bord, pe spițele inferioare ale volanului și cusături contrastante pe uși. Șoferii vor avea parte de scaune de performanță, special proiectate de Ford, care au spătare albe lucioase și inscripția "Mach-E Rally" gravată pe suprafața scaunelor.
"Mustang Mach-E Rally pune pasiunea de zeci de ani a companiei Ford pentru campionatele de raliuri din întreaga lume chiar în mâinile clienților noștri", a declarat Jim Farley, CEO Ford. "Mustang ajunge acolo unde nu a mai fost până acum – pe drumuri pietruite și de pământ. Acesta este inspirat de adevărații entuziaști ai condusului, oferă o experiență unică și plăcerea pură de a conduce."
Mustang Mach-E Rally va fi disponibil pentru comandă la începutul anului 2024, iar livrările vor începe la scurt timp după aceea.